top of page

ערב הפרשת חלה, מה זה?

עודכן: 9 ביוני 2020

ערב הפרשת חלה הוא זמן יחודי שבו החברות או קרובות המשפחה נפגשות וכולן במכנה משותף אחד להתחבר אל מקור השפע שממנו כל ההשפעות, וללמוד משהו חדש. ערב כזה הוא טקס הפרשת החלה, אחד הטרנדים אשר סוחף אחריו נשים מכל החוגים, הערב הינו ערב נשים מעצים.

בזמן האחרון טקס הפרשת חלה נהפך לטרנד סוחף שבו נשים רבות מעוניינות להשתתף בערב הפרשת חלה.

נשים חילוניות שאולי לא ממש מכירות את המקור ההלכתי, נמשכות להתנסות במצווה יקרה זאת.

לערב הפרשת חלה מומלץ להזמין רבנית להפרשת חלה אשר תאחד בין המשתתפות ותקרבם לאבינו שבשמים בערב רוחני ומרגש שבו הרבנית תסביר את משעמותה וסגולותיה של הפרשת חלה בטוב טעם והומור.

מהו מקור טקס הפרשת חלה ?

הסיבה המקורית של המצווה היה להפריש חלה כדי לתת את החלק לכהנים. היום, כשאין בית מקדש, רק שורפים וזורקים..

בגלל שחווה האכילה את האדם הראשון מעץ הדעת, ועוד לפני כן הקב"ה לקח עפר ויצר את האדם, כך זה משליך גם למצווה. האישה לוקחת קמח ומים ומכינה חלה, יצירה זו מזכירה באופן סימבולי את בריאת האדם. לדברי חכמים מדובר למעשה בתיקון של עץ הדעת.

האישה היהודייה מצווה לקיים 3 מצוות – הפרשת חלה, הדלקת נרות שבת ונידה. על ידי שנותנים תרומה מהחלה זה מסמל כהכרת תודה לאלוקים על חסדיו. מצוות הפרשת החלה מהווה רגע עוצמתי שבו נפתחים שערי שמיים ומזכה את הנוכחות בו בברכות לזיווג, לפרנסה, לבריאות, הצלחה, לידה קלה וכדומה. גם בעתות צרה נוהגות הנשים להפריש חלה כדי להינצל מכל רע.

את מצוות הפרשת חלה מומלץ לערוך לפחות פעם בשנה או בזמנים מיוחדים.

מסיבת מקווה לכלה – הוא הרגע שבו הכלה חוזרת מהמקווה לאחר טבילתה הראשונה לפני נישואיה רגע קדוש במיוחד רגע של טהרה יחודית של פעם בחיים מסיבת המקווה של הכלה. טקס הפרשת חלה לכלה בדרך כלל משולב יחד עם מסיבת חינה ובכך הופך את האירוע לשמח במיוחד שמשלבת בין רוחניות לבין שמחה גדולה.

ערב נשים – נשים רבות נוהגות לארגן ערבי נשים במטרה לגבש ולאחד בין החברות לבין הקרבה לאבא שבשמים, שילוב טקס הפרשת חלה באירוע יעצים את הערב שבמהלכו יתפללו ויבקשו להיוושע בכל משאלות ליבן מכיוון ששערי השמיים פתוחים ברגע זה יותר מתמיד.

חוויה מומלצת לכל אישה לפני אירוע חשוב כגון יום הולדת יום שמזלו של האדם גובר בו, לפני לידה וכדומה. מהלך ערב הפרשת חלה?

הערב כולל שירים מרקידים ומרגשים, הדלקת נרות לצדיקים שיתפללו מלמעלה בעדינו, תפילות. סיפור אישי מחזק והכנת הבצק. במהלך הכנת הבצק תסביר הרבנית בכל שלב של הכנת הבצק מה מסמל כל אחד מהמצרכים וכל פעולה בהכנת הבצק, לאחר שהבצק מוכן וסיים לתפוח בעלת הבית תברך את ברכת הפרשת חלה, תפריש ממנו חתיכה ותכריז "הרי זו חלה". את החתיכה שהופרשה מן הבצק נהוג לשרוף על להבת הגז. במהלך הערב נשלב בטקס הפרשת החלה אמירות תהילים, סעודת אמנים על כל מאכל שאוכלים לפי סדר הברכות "מגע אש" . נשים רבות בזמנינו מחפשות אחר דרך להתקרב לאלוקים , ובאמצעות טקס הפרשת החלה, ניתן לעשות זאת בלי מסכים.

רבנית להפרשת חלה - עלויות ומחירים

​ערב הפרשת חלה הוא רגע שבו אנו רוצים להתחבר לקדוש ברוך הוא על ידי מצווה יקרה זאת. כל שעליך לעשות הוא להזמין חברות להכין להם כיבוד כפי רצונך, אלו הם העלויות שלך. בזמנינו כידוע ערב הפרשת חלה הפך לסוג של "עסק" שבו הרבניות גובות מחירים שקשה לכולנו לעמוד בהם, לכן לקחנו על עצמנו ללמד ולשמח את בנות ישראל היקרות ולהגיע אליכן ולשמח אותכם ללא כל עלות.

bottom of page